fbpx
8 zaskakujących korzyści pozycjonowania dla małych firm
Chcesz pozyskać klientów?

Już w 1 miesiącu współpracy zobaczysz efekty ! Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o skutecznym marketingu internetowym.

Jesteśmy
Partnerem Google
Posiadamy
certyfikat HubSpot
Żyjemy w erze cyfrowej i większość konsumentów znajduje sklepy albo firmy za pośrednictwem wyszukiwarek. Dla małych biznesów, które chcą być konkurencyjne na rynku, optymalizacja pod wyszukiwarki (SEO – search engine optimization) to konieczność. Korzyści z takiego rozwiązania wykraczają daleko poza zwiększony ruch na stronie i lepszą widoczność. W rzeczywistości SEO może istotnie wpłynąć na Twój biznes na osiem konkretnych, zaskakujących sposobów.

Dostarcza ruch wyższej jakości

Skuteczne pozycjonowanie nie ściąga na Twoją stronę kogo popadnie, ale przyciąga wysokiej jakości ruch – użytkowników, którzy są skłonni nabyć Twoje towary i usługi. Kluczem jest określenie, czego szuka Twój idealny odbiorca, przygotowanie treści na ten temat i pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Gdy przekierowujesz wysokiej jakości ruch na swoją stronę to możesz być pewny, że przyniesie on korzyść w postaci nowych zapytań od potencjalnych klientów.

Wzmacnia zaufanie i wiarygodność

Im wyżej strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób rzeczywiście wierzy, że Twój biznes jest wiarygodny i godny zaufania. Jak wynika z statystyk 98% ludzi wybiera firmę, która znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Twoje SEO musi gwarantować, że wylądujesz na pierwszej stronie i utrzymasz się tam, gdy potencjalni klienci będą szukać produktów i usług, które oferujesz.

Pozytywnie wpływa na markę

SEO może pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki w taki sam sposób, w jaki wzmacnia zaufanie i wiarygodność. Wysoka pozycja w Google buduje prestiż marki. Jeśli Twoja strona ma stałe, wysokie miejsce na konkretne słowa kluczowe, zyskujesz wizerunek ważnego gracza w swojej branży. Nie trzeba też dodatkowego wysiłku, by wyszukiwarki dostarczały informację na temat tego, kim jesteś i co oferujesz. Natomiast Twoim zadaniem jest spełnienie oczekiwań użytkowników, aby potwierdzić wartość marki.

Wspiera lokalny biznes

Pozycjonowanie lokalne biznes wpływa pozytywnie zarówno na sprzedaż internetową, jak i stacjonarną. Tak naprawdę 72% konsumentów, którzy szukali lokalnych słów kluczowych, odwiedza sklep zlokalizowany w odległości ośmiu kilometrów od ich miejsca pobytu, a 78% lokalnych wyszukiwań na urządzeniach mobilnych kończy się sprzedażą offline. Dla lokalnych oraz regionalnych przedsiębiorstw inwestowanie w lokalne SEO jest niezbędne dla ustabilizowania i rozwoju biznesu.

Zwiększa zaangażowanie

Jest kilka wskaźników, które wpływają na rankingi SEO, w czas spędzony przez użytkownika na stronie. Zatrzymywanie odwiedzających na dłużej jest sygnałem dla Google, że odwiedzana strona jest wartościowa. Ludzie zostają, ponieważ masz wartościowe treści, które przyciągnęły ich uwagę. Ich zaangażowanie przekłada się na wyższe rankingi w wyszukiwarce oraz na sprzedaż. Im lepsza Twoja pozycja, tym więcej wysokiej jakości odwiedzających na Twojej stronie, co przekłada się na sprzedaż. To sytuacja win-win.

Zapewnia znakomity ROI

SEO jest jednym z najbardziej opłacalnych rozwiązań marketingowych. Na Twoją stronę trafiają potencjalni klienci, a Twoje zadanie polega na pokazaniu, że powinni dokonać zakupu właśnie u Ciebie. Wprawdzie musisz przeprowadzić analizę, by dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe i treści przyciągają daną grupę, ale jest to cenna wiedza, która pomoże Ci świadomie rozwijać biznes. Leady pochodzące z SEO generują blisko 15% zamkniętych sprzedaży, podczas gdy leady pozyskiwane z marketingu wychodzącego, w tym mailingu i reklamy drukowanej, pozwalają na uzyskanie mniej niż 2% zamkniętych sprzedaży.

Działa 24/7

Każdy jest inny, część osób szuka informacji w dzień, a są tacy, którzy najlepiej skupiają się w nocy. Zatem nie możesz wykluczyć, że Twoi potencjalni klienci szukają Twoich produktów lub usług w nocy. Na szczęście SEO działa dzień i noc, w weekendy i święta, niezależnie od pogody. Z dobrze realizowanym pozycjonowaniem angażujesz swojego klienta docelowego dwadzieścia cztery godziny na dobę siedem dni w tygodniu, generujesz leady i sprzedaż bez konieczności bycia fizycznie w takim czy innym miejscu. Gdy idziesz spać, jedziesz na wakacje albo po prostu robisz sobie przerwę, Twoja strona ciągle wykonuje swoją pracę.

Dociera do odbiorców na wszystkich poziomach decyzyjnych

Każdy odwiedzający jest potencjalnym klientem, ale niektórzy wymagają nieco więcej czasu nim dokonają zakupu. Dzięki SEO, tacy ludzie trafią do Twojej firmy niezależnie od tego jak długo zastanawiają się nad ofertą. Treści odpowiadające na wiele pytań użytkowników spowodują, że przekonasz potencjalnego klienta do swojej oferty i zbudujesz wizerunek eksperta w swojej branży. Case studies i historie klientów pokażą korzyści Twojej oferty, niezależnie od tego, co sprzedajesz. Wreszcie kupony, promocje, darmowe wyceny świetnie sprawdzą się na ostatnim etapie przed podjęciem decyzji o zakupie. Każdy rodzaj contentu wspiera Twoje SEO, które z kolei sprawia, że odpowiedni ludzie wracają do Ciebie po więcej.

Podsumowanie

Firmy, które postrzegają SEO wyłącznie jako sposób na zwiększenie ruchu na stronie pomijają wiele innych korzyści. Już od wielu lat jest to jedno z najskuteczniejszych źródeł pozyskiwania klientów. To inwestycja długoterminowa, ale zdecydowanie się opłaca.

Udostępnij
Autor
Piotr Podbielski

Jestem certyfikowanym ekspertem Digital Marketing Institute, Google, HubSpot. Pomagam firmom (między innymi: Energa, Esotiq, Unique Cars) w pozyskiwaniu nowych klientów przez Internet oraz w budowaniu strategii digital marketingu.

W 2018 roku miałem okazje szkolić się u boku Dennis’a Yu, marketera, który w Stanach Zjednoczonych realizuje kampanie m.in dla Golden State Warriors, Nike i American Airlines i od tego czasu mam okazje realizować kampanie w oparciu o jego strategie.