fbpx
Poznaj typy i cele reklam na Facebooku
Chcesz pozyskać klientów?

Już w 1 miesiącu współpracy zobaczysz efekty ! Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o skutecznym marketingu internetowym.

Jesteśmy
Partnerem Google
Posiadamy
certyfikat HubSpot

1. Budowa świadomości i rozpoznawalności marki

Czy chcesz, aby więcej osób wiedziało o Twojej firmie?

Pierwszym krokiem do sprzedaży produktu lub usługi jest budowanie rozpoznawalności marki. Użytkownicy chętniej decydują się na zakup, jeżeli kojarzą lub znają markę.

Ten cel reklamy na Facebooku powinieneś wybrać gdy:

  • chcesz zwrócić uwagę osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą.
  • chcesz, aby wiele osób zapamiętało Twoją markę i reklamę.
  • zależy Ci, aby duża ilość użytkowników dowiedziała się czym wyróżnia się Twoja firma.

Wskaźniki, które warto wziąć po uwagę oceniając skuteczność tej reklamy:

  • Zasięg reklam
  • Wzrost wskaźnika znajomości reklamy.
  • Ilość wyświetleń zdjęć lub video

Podtyp:

  • Zasięg reklam – gdy chcesz dotrzeć do maksymalnej liczby odbiorców.

Sposób rozliczenia:

  • Opłaty naliczane są za wyświetlenie reklamy.

Jak wygląda reklama:

rozpoznawalnosc

Przykład:
space

Wzrost rozpoznawalności nadmorskiego kurortu

Centrum turystyczne zlokalizowane w centralnej części Florydy wykorzystało reklamy wideo i karuzelowe oraz zaawansowane narzędzia targetowania do zwiększenia świadomości na temat tego kierunku turystycznego, uzyskując o 86% większy zasięg na Facebooku niż w reklamach telewizyjnych.

  • o 86% 
  • 7-punktowy wzrost wskaźnika znajomości reklamy
  • 13.4 mln wyświetleń filmów
  • o 12% wyższy przychód z podatków w branży turystycznej w skali roku

2. Zwrócenie uwagi i zainteresowania

Chcesz znaleźć potencjalnych klientów?

Facebook udostępnia Ci wiele sposób na to, aby zainteresować Twoich odbiorców produktami lub usługami np. zainteresuj klientów lokalnym wydarzeniem organizowanym w okolicy lub pozyskaj dane kontaktowe klientów udostępniając im w zamian ciekawy poradnik.

Cele dodatkowe:

  • Ruch – gdy chcesz odsyłać klientów z reklamy na swoją stronę WWW.

ruch

  • Aktywność – gdy chcesz, aby więcej osób zareagowało na Twój post np. polubiło, zostawiło komentarz, udostępniło.

aktywnosc

Pozwól, że zapytam.

Po co codziennie logujesz się do Facebooka? Jaki jest Twój cel?

Chcesz sprawdzić co słychać u Twoich znajomych, komentować zdjęcia, ogólnie sprawdzić co dzieje się w sieci ?

A może chcesz zalogować się, aby szukać produktów i dokonać zakupu?

Wątpię, większość z nas loguje się po to, aby mieć kontakt z znajomymi, aby wchodzić w relację, rozmawiać…

Poniżej wykres, który prezentuje po co logujemy się najczęściej do Facebooka

image08
Jak widzisz. Facebook służy nam bardziej do celów towarzyskich niż zakupowych.
Rzadko osoba, która skroluje Facebooka myśli o zakupach.

Udostępnij
Autor
Piotr Podbielski

Jestem certyfikowanym ekspertem Digital Marketing Institute, Google, HubSpot. Pomagam firmom (między innymi: Energa, Esotiq, Unique Cars) w pozyskiwaniu nowych klientów przez Internet oraz w budowaniu strategii digital marketingu.

W 2018 roku miałem okazje szkolić się u boku Dennis’a Yu, marketera, który w Stanach Zjednoczonych realizuje kampanie m.in dla Golden State Warriors, Nike i American Airlines i od tego czasu mam okazje realizować kampanie w oparciu o jego strategie.