fbpx
Ecommerce 2021: Fakty, o których nikt nie mówi
Chcesz pozyskać klientów?

Już w 1 miesiącu współpracy zobaczysz efekty ! Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o skutecznym marketingu internetowym.

Jesteśmy
Partnerem Google
Posiadamy
certyfikat HubSpot

Wzrost rynku eCommerce❓Tak mówią nagłówki portali biznesowych.🧐 To fakt, więcej osób kupuje w Internecie, ale jak sytuacja wygląda z perspektywy właściciela sklepu online❓👇

Kilka faktów z codziennych zmagań w branży e-commerce:

  • W I kwartale 2021 roku przybywa ponad 2 tys. sklepów internetowych, co dla właściciela sklepu oznacza wzrost konkurencji. Klient ma ogromny wybór, w kilka sekund może porównać ceny, poznać opinię innych, a może jednak woli zrobić zakupy na allegro?
  • Wymagania konsumentów rosną, szybka dostawa – standard, czas na zwrot – standard, ładne opakowanie – standard, szybki sklep na urządzeniach mobilnych – standard. Klient oczekuję autentyczności, chce poznać wartości, które stoją za marką, misję i wizję, a także samych właścicieli, zespół i realne opinie klientów. To od właścicieli wymaga dużego zaangażowania i inwestycji w budowanie wizerunku firmy,
  • Mija pandemia, okazuje się, że część klientów tęskniła za zakupami stacjonarnymi. Maj i czerwiec to spadki udziału sprzedaży przez Internet w całej sprzedaży detalicznej (9,1% w maju, 8,1% w czerwcu) (źródło: Wirtualnemedia),
  • – 42% Polaków po pandemii chce ograniczyć wydatki, a 91% dostrzega podwyżki i reaguje wybierając tańsze produkty, usługi lub całkowicie z nich rezygnuje (źródło: Wirtualnemedia). Dla właściciela sklepu internetowego oznacza to spadek sprzedaży.

Nie chcemy nikogo przestraszyć.🙂 W branży ecommerce dalej jest miejsce na nowe, kreatywne marki. Jednak z roku na rok jest to coraz bardziej wymagający biznes.

Tak jak w sporcie o tym kto stanie się najlepszy decydują „marginal gains”.

Każdego dnia właściciel sklepu powinien skupić się na poprawie swojego biznesu o 1%, a te małe zmiany długoterminowo przełożą się na sukces.🏆

Tak wygrywa się wyścig o klienta w Internecie.

Udostępnij
Autor
Piotr Podbielski

Jestem certyfikowanym ekspertem Digital Marketing Institute, Google, HubSpot. Pomagam firmom (między innymi: Energa, Esotiq, Unique Cars) w pozyskiwaniu nowych klientów przez Internet oraz w budowaniu strategii digital marketingu.

W 2018 roku miałem okazje szkolić się u boku Dennis’a Yu, marketera, który w Stanach Zjednoczonych realizuje kampanie m.in dla Golden State Warriors, Nike i American Airlines i od tego czasu mam okazje realizować kampanie w oparciu o jego strategie.