fbpx
Reklama mobilna – dlaczego musi stać się Twoim priorytetem

Wielu marketerów tworzy reklamy mobilne przy pomocy komputera. Tym samym projektując ich wygląd i treści, intuicyjnie przystosowują je do wersji komputerowej. Jednak biorąc pod uwagę, jak wiele osób korzysta obecnie z urządzeń mobilnych, szanse, że będą oni oglądać reklamy właśnie przy pomocy komórek, są bardzo wysokie. Jest to znak, że zadbanie o tworzenie reklam zgodnie z najnowszymi trendami, może zwiększyć szansę po pozyskanie wartościowych użytkowników i większej ilości konwersji.

 

Dlaczego reklamy mobilne są tak ważne?

Rozpoczynanie tworzenia kampanii od reklam mobilnych może być skutecznym sposobem na przemyślenie tego, w jaki sposób będą one wyświetlane i czy na pewno trafią do użytkowników. Stosując podejście traktujące przestrzeń mobilną priorytetowo, mamy pewność, że użytkownicy przeglądający naszą kreacje na komórkach będą mieli najlepsze możliwe doświadczenia z reklamami i będą bardziej skłonni do kliknięcia w niej oraz dokonania konwersji. Dlaczego warto o to zadbać?

  • przeciętny dorosły spędza ponad trzy godziny dziennie na urządzeniach mobilnych, a jego doświadczenia na stronie determinują późniejsze decyzje zakupowe;
  • wykorzystanie urządzeń mobilnych przewyższa obecnie wykorzystanie komputerów stacjonarnych;
  • Google indeksuje zakupy mobilne jako pierwsze w kolejności;
  • statystycznie zakupy w sieci coraz częściej robimy przy pomocy komórek.

 

Jak optymalizować reklamy mobilne?

Optymalizacja reklam pod kątem urządzeń mobilnych oznacza skupienie się na tym, jak użytkownicy mobilni wejdą w interakcje z naszymi reklamami. Celem wykorzystywanych treści i materiałów jest więc przyciągniecie i wzbudzenie zainteresowania.

Istnieje wiele sposobów optymalizacji reklam mobilnych. To który z nich wybierzemy, zależy tak naprawdę od podejścia jakim się kierujemy i jaką wartość chcemy przekazać. Do najważniejszych optymalizacji można zaliczyć:

  • Interaktywny content

Jednym z głównych celów reklamy jest przede wszystkim przyciągnięcie uwagi użytkownika. Interaktywny content może być więc sposobem na odwrócenie uwagi od aktualnie wykonywanej czynności. Interaktywne treści obejmują takie działania jak minigry, wciągające wideo czy elementy wirtualnej rzeczywistości.

  • Opcjonalna możliwość włączenia dźwięku

Jedna z rzeczy, która sprawia, że nie wchodzimy w interakcje z reklamą, jest dźwięk, którego nie możemy wyłączyć. Nic tak mocno nie wypływa na zakończenie oglądania, jak niepożądane i głośne reklamy bez możliwości wyciszenia. Ustawienie opcjonalnej możliwości włączenia dźwięku sprawia, że użytkownik zyskuje większą kontrolę i może zdecydować, jak będzie oglądał reklamę. Dzięki temu, że dostał wybór, zwiększa się także szansa, że obejrzy on reklamę do końca, a potem w nią kliknie.

  • Krótki i konkretny tekst reklamy

W reklamie mobilnej kluczowe jest szybkie i skuteczne dotarcie do użytkownika. Jedną z najlepszych praktyk podczas pisania tekstów reklamowych jest natychmiastowe przejście do konkretów – jaki jest problem, który rozwiązuje Twój produkt, dlaczego klienci przychodzą właśnie do Ciebie i co sprawia, że wracają i zostają na dłużej. W tekście nie można zapomnieć także o wyraźnym i mocnym „Call to Action”.

  • Mobilne testy A/B

Tworząc reklamy mobilne, warto stawiać na testowanie treści tak, aby wybrać najlepszy możliwy wariant. Wyświetlanie reklam obok siebie pozwala monitorować statystyki w czasie i analizować zachowanie osób, które wchodzą z nimi w interakcję.

  • Dodanie numeru telefonu i informacji o lokalizacji

Wszystkie reklamy mobilne powinny zawierać informacje potrzebne zainteresowanemu klientowi, który chce nawiązać kontakt z konkretną marką. Rozszerzenia lokalizacji i numeru telefonu są szczególnie ważne, ponieważ wyraźnie i mocno skracają dystans pomiędzy firmą a użytkownikiem.

  • Zoptymalizowanie witryny pod urządzenia mobilne

Tworząc reklamy mobilne, należy myśleć o całej infrastrukturze kampanii. Nie chodzi bowiem jedynie o to, aby użytkownik widział reklamę, lecz aby na nią zaregował i wszedł z nią w interakcje. Dlatego należy upewnić się, że strona docelowa, jak i cała witryna jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. To na co trzeba zwrócić szczególną uwagę to szybkość ładowania strony i przejrzyście zaprojektowana treść.

Wdrażając wszystkie powyższe praktyki, możemy mieć pewność, że zaprojektowane reklamy mobilne będą skuteczne i sprowadzą na naszą stronę wartościowych użytkowników. Tylko stawiając na pierwszym miejscu użytkownika mobilnego i jego potrzeby, możemy zapewnić sobie możliwie najlepszą interakcję i przybliżyć szansę na konwersję.

Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu reklam i chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w Internecie nasz zespół może Ci w tym pomóc!

Chcesz pozyskać klientów ?

Już w 1 miesiącu współpracy zobaczysz efekty ! Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o skutecznym marketingu internetowym.

Jesteśmy Partnerem Google
Posiadamy certyfikat HubSpot
Udostępnij
Autor

Piotr Podbielski

Jestem certyfikowanym ekspertem Digital Marketing Institute, Google, HubSpot. Pomagam firmom (między innymi: Energa, Esotiq, Unique Cars) w pozyskiwaniu nowych klientów przez Internet oraz w budowaniu strategii digital marketingu.

W 2018 roku miałem okazje szkolić się u boku Dennis’a Yu, marketera, który w Stanach Zjednoczonych realizuje kampanie m.in dla Golden State Warriors, Nike i American Airlines i od tego czasu mam okazje realizować kampanie w oparciu o jego strategie.