fbpx
YouTube ABCD: Przepis na skuteczną reklamę na YouTube

Co sprawia, że ​​niektóre reklamy są skuteczniejsze od innych? Wpływa na to wiele czynników, nie ma magicznego przepisu na treści, które sprawdzą się za każdym razem. Jednak YouTube na bazie swoich analiz opracował metodę o nazwie ABCD.

Kiedy denerwujesz się przed nagraniem i stres sprawia, że nie wiesz co powiedzieć to zdecydowanie przydają się ramy, które pozwolą nagrać reklamę wideo i zwiększyć prawdopodobieństwo, że odniesie sukces.

W tym artykule przyjrzymy się tej metodzie i czterem etapom, które składają się na formułę ABCD:

  • Attract – przyciągnij uwagę już od samego początku,
  • Brand – przedstaw swoją markę w naturalny, autentyczny sposób,
  • Connect – zbuduj relację z odbiorcą po przez opowiadanie historii i emocje,
  • Direct – jasno określ czego oczekujesz od widza.

 

Youtube ABCD

Attract (zwróć uwagę), Twoim zadaniem na początku materiału wideo jest zwrócenie uwagi odbiorcy i zachęcenie go do obejrzenia całego wideo.

Pamiętaj, że osoby odwiedzające YouTube widzą Twoją reklamę, czekając na film, który faktycznie chcą zobaczyć i ich interesuje. Twoim celem jest przekonanie ich już na samym początku, że warto posłuchać Twojej reklamy do końca. Możesz to zrobić tylko poprzez natychmiastowe dostarczenie wartości, wzbudzenie emocji, podanie faktu, statystyki, zadanie intrygującego pytania. Masz na to 5 sekund 🙂

Poza Twoją osobą i ciekawą historią Google sugeruje zastosowanie:

  • znajomych twarzy (osób rozpoznawalnych dla grupy docelowej).
  • własnego dźwięku (dźwięk wzbudza dodatkowe emocje)
  • kreatywnych elementów (ciekawe tło, charakterystyczna scena)

Brand (marka), Gdy już przyciągniesz uwagę odbiorców to chcesz mieć pewność, że Twoja marka zyska uznanie, na jakie zasługuje. W końcu, aby Twoja reklama była skuteczna, ludzie muszą zapamiętać kim jesteś !

YouTube zaleca komunikowanie marki zaraz po 5 pierwszych sekundach, gdzie starasz się przyciągnąć uwagę odbiorcy. Musisz założyć, że tylko część użytkowników zdecyduje się obejrzeć całe wideo lub 75%, stąd rekomendacja, aby wspomnieć o marce już na początku. Co prawda to podejście różni się od założeń strategii One Minute Video, którą osobiście preferujemy i rekomendujemy naszym klientom.

Co ważne, nie musimy komunikować marki mówiąc o niej wprost w wideo. Rekomendowane przez YouTube są naturalne sposoby takie jak zamieszczenie loga firmy w tle lub zaakcentowanie loga na produktach, które pokazujemy w wideo.

Connect. Na tym etapie Twoim celem jest zbudowanie emocjonalnej więzi z odbiorcą.

Jak to zrobić ? Jednym z sposobów jest zwracanie się bezpośrednio do publiczność, tak jakbyś prowadził/a z nimi rozmowę. Ale to nie wszystko, według wewnętrznych danych Google, żarty i humor mogą sprawić, że skrócisz dystans z odbiorcą i wzbudzisz w nim pozytywne emocje.

W przeciwieństwie do social media, 95% reklam na YouTube oglądanych jest z dźwiękiem, dlatego wskazane jest, aby dobrać muzykę do wideo w taki sposób aby również budowała emocje.

Direct. Na samym końcu materiału wideo określ konkretnie jaką akcję ma wykonać widz.

Upewnij się, że wideo ma call to action. Czego oczekujesz od odbiorcy ? Ma odwiedzić Twoją stronę WWW czy wolisz, aby zasubskrybował kanał na YT ? Dodatkowo w youtube ads możesz skorzystać z interaktywnych rozwiązań takich jak ekrany końcowe czy nakładki z wezwaniem do działania.

Jeżeli jesteś aktywnym użytkownikiem YouTube to na pewno wielokrotnie widziałeś reklamy, które w większości decydujesz się pominąć. Niestety częstym błędem jest wykorzystywanie w Internecie tych samych kreacji, co np. w reklamie telewizyjnej. To nie ma prawa się udać, dlatego mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu już wiesz czym kierować się przy tworzeniu materiału wideo nie tylko na YouTube, ale również do mediów społecznościowych.

Chcesz pozyskać klientów ?

Już w 1 miesiącu współpracy zobaczysz efekty ! Zadzwoń do nas i porozmawiajmy o skutecznym marketingu internetowym.

Jesteśmy Partnerem Google
Posiadamy certyfikat HubSpot
Udostępnij
Autor

Piotr Podbielski

Jestem certyfikowanym ekspertem Digital Marketing Institute, Google, HubSpot. Pomagam firmom (między innymi: Energa, Esotiq, Unique Cars) w pozyskiwaniu nowych klientów przez Internet oraz w budowaniu strategii digital marketingu.

W 2018 roku miałem okazje szkolić się u boku Dennis’a Yu, marketera, który w Stanach Zjednoczonych realizuje kampanie m.in dla Golden State Warriors, Nike i American Airlines i od tego czasu mam okazje realizować kampanie w oparciu o jego strategie.